2019-vennbahn.reismee.nl

Troivierges - Kronenburgersee

Wederom een stralende dag, waar hebben we het aan verdiend zou je haast kunnen zeggen, echt heerlijk fietsweer. Na het opruimen van de nagenoeg droge tent, zijn we om goed tien uur weer vertrokken, voor de tweede etappe van onze fietstocht. Het eerste gedeelte van deze dag ging de route terug over de Vennbahn naar Steinebrucke.

Het Ourtal was prachtig om doorheen te fietsen, alleen was het gedeelte fietspad maar erg kort. Dit ging over op een redelijk rustige weg, die we volgden tot aan Atzerath, waar de koffiecamper ons stond op te wachten. Vanaf daar verder tot Andler, vanwaar er geklommen moest worden tot Losheim. Fietspaden zijn er amper, behoudens enkele grote vrachtwagens met bomen, was er niet echt veel verkeer. Vanaf Losheim ging het laatste stukje, over de Kyllradweg, naar de Kronenburgersee lekker licht naar beneden. Deze tweede nacht hebben we gestaan op de camping Kronenburgersee. Gezien de kosten, waren de voorzieningen op deze camping echt voortreffelijk. Verwarmde sanitairruimten, warm water, maar wel betaalde douches.